Friday, May 25, 2012

life is how you manage yourself .

why do you want to be somebody else when you could be better if you just find it in yourself ?

hey,lame kan aku dah tak post something dalam belog aku nie..lama sangat and sangat..bukan tak nak menulis tapi tengah mencari semangat untuk kembali macam dulu..aku lega sangat akhirnya aku dapat balik diri aku yang dulu sikit demi sikit..aku dapat kembali senyum and gelak macam dulu..sumpah bukan senang untuk kembalikan semangat yang hilang..payah sangat dan orang yang penah hadapi je yang akan faham..

tak semua faham apa yang kita lalui..kadang orang sebuk nak tau ape yang kita rasa tapi diorang tak faham apa yang kita lalui..untuk apa kita bercerita masalah kita kepada seseorang then masalah itu akan diceritakan dekat sepuluh org pulak kan? sape yang nak masalah dia disebarkan bukan? that why, aku tak byk bercerita..aku bnyk berdiam..sebab aku tak ada tempat nak luah..aku terpaksa cari jalan keluar dengan sendiri..aku terpaksa sedarkan diri aku untuk bangun hadapi ujian ni dengan tabah..bukan senang tambah time tu tgah exam..aku mengaku aku tak boley fokus dan result wa pasti power rangess drop punya !

Tapi aku rasa aku manusia yang paling bertuah sebab ramai yang bantu aku walau tak tau apa yang terjadi dekat diri aku..diorang banyak bagi aku semangat bagi aku keberanian untuk tempuh semua ni..orang yang tak penah aku anggap dia sahabat or kawan baik pun sentiasa ada untuk bg nasihat dekat aku..thanks sgt.tak lupe jugak family and cousin aku..diorang banyak bantu aku..diorang dekat sisi aku setiap kali aku menagis..diorang sentiasa ada untuk bantu aku walau diorang semua jauh..aku terharu sangat..

Dan aku rasa bertuah sangat sebab dengan ujian yang Allah bagi dekat aku ni , aku makin dekat dengan Allah..mungkin dia bg ujian untuk kita supaya kita ingat dekat DIa..Dekat Allah tempat aku mintak semua kekuatan ni..melalui ujian yang Dia bg ni , alhamdullilah aku rasa aku semakin tenang dan  sentiasa dekat dengan  Dia Maha Pencipta..dan setiap kali aku rasa aku lah orang yang paling lemah..paling banyak masalah,Dia tunjukkan dekat aku yang ramai lagi yang terpaksa menjalani ujian yang lebih berat..setiap kali aku nak putus asa , Dia hantar orang-orang yang lagi berat ujian dia untuk aku lihat yang masalah aku hanya la sekecil zarah dan aku masih mampu untuk tanganinya.


p/s: Allah sentiasa memberi ujian setanding dengan keupayaan seseorang .