Monday, March 25, 2013

this is me.



Aku bukan seorang yang terlalu kuat untuk hadapi segala masalah dengan tenang. Tapi aku sejenis manusia yang tak boleh nak tunjuk dekat orang sama ada aku dalam kesedihan atau terluka. Aku jugak seorang manusia yang senang melupakan masalah. Senang lupa apa yang berlaku. kesian kan? haha

Aku seorang manusia yang mudah untuk memberi peluang pertama kepada seseorang.. Tersangat mudah. tapi aku tak mudah untuk memberi peluang kedua untuk orang yang tak reti menghargai peluang pertama. Yes. Hati aku memang lembut. Tapi sekali terluka jangan ingat mudah nak sembuhkan.

Aku seorang pemaaf. Tapi aku tak mudah melupakan . Aku bukan pendendam. Tapi aku akan buktikan betapa ruginya orang yang tak reti menghargai peluang yang diberi. Aku pelik kenapa manusia tak pernah nak hargai apa yang didepan mata.Kenapa bila seseorang tu dah "give up" baru sibuk nak merayu meminta peluang?

Please,Bersyukur dengan apa yang ada.

Aku mudah untuk menyayangi. tapi tak mudah mencintai. sekali aku kata aku cinta. itu makna aku serius. dan sekali aku dipermain , MAAF, Tiada maaf bagimu .

Ramai pelik dengan sikap aku yang mudah melupakan sesorang yang pernah aku cinta. ramai cakap aku terlalu mudah mecari pengganti dan melupakan . tapi manusia..... hanya pandai mengkritik tanpa rasa apa yang kita rasa.



Bagi aku untuk apa kita bersama dengan someone yang hanya ada bila dia perlu kita dan pergi ikut suka hati? Buat apa kita bersama dengan someone yang suka buat kita terluka dan berjanji kononnya tak akan buat lagi? Buat apa kita bersama dengan sesorang yang selalu buat kita ternanti walhal masih ada yang menanti kita tanpa kita sedari? Buat apa kita menanti orang yang tak reti menghargai walhal masih ada yang menanti detik untuk menghargai kita sekian lama? Buat apa kita memberi peluang kedua, ketiga dan seterusnya kepada orang yang sama walhal dalam diam ada seseorang yang hanya minta peluang pertama ?

Tapi itu soal hati dan perasaan. kita hanya mampu berkata. tapi kita tak mampu merasa. Lain orang lain cabaran dan dugaan. Dan lain orang lain cara untuk atasi masalah sendiri. So terpulang. Ini cara aku . Dan inilah aku :)



"Make them worder why you're still smiling."
xoxo,
ezieatul syameera.