Friday, August 3, 2012

kesempatan dan pilihan .


Datang dan pergi dan datang lagi..itulah namanya masalah yang sering membelenggu dunia remajaaaa aku nie..ouchh,bila time ada masalah mau je aku rasa nak rendam muka dalam kolah air..rendam je kayy?tapi bile time dapat bahagia tu,tuhan ja tau macam mane rasa heaven sangat life..tapi komfemmmm , kejap je sebab masalah akan datang untuk menziarahi -,-

bila aku dalam masalah aku selalu tengok sapa yang selalu ada untuk dengar segala masalah aku..aku selalu melihat sapa yang betul-betul support aku dan sentiasa tegur aku tentang kekhilafan aku..waktu happy memang ramai sangat ada disisi tapi waktu sedih baru sedar siapa yang selama nie sahabat sebenar..bila susah kitalah yang dicari..kitalah yang dirapati..tapi bila dah happy dah bahagia jangan harap hang tu orang nak tengokkk..kay ,teruk sangat manusia macam nie..ishishh..

jangan terlampau cepat menjudge orang dan jangan terlampau cepat mempercayai orang..kelak kau yang dimakan oleh orang itu..jangan kau tengok muka dia suci dia tu baikk dan jangan kau tengok muka yang jahat macam aku ni jahat..ohtidakk..kau terlalu cepat menghukum sebelum mengenali..

Dan kau jugak kena ingat , bila kau memutuskan untuk mencintai orang tersebut dengan penuh kekurangan, itu bukan kesempatan tapi itu pilihan..apabila kau memilih untuk bersama dengan seseorang even apa pun yang terjadi dan even ramai lagi yang lebih  hensem,lebih pandai,dan lebih kaya dari pasangan kau dan kau tetap mencintainya, itulah pilihan..perasaan cinta,sayang,benci,simpati merupakan kesempatan pada kita ..but cinta sejati ialah pilihan kita sendiri..aku ulang , pilihan sendiri..kita ada kat dunia bukan untuk mencari someone yang sempurna untuk dicintai..but untuk belajar mencintai seseorang yang tak sempurna dengan cara yang sempurna :')

p/s: we change, we grow up, we love, we hurt, we're teenagers,we're still learning :D